Brev:
Søvn og daglig rytme
10. august 2011
Alder:
6 mdr.
Søvn og daglig rytme
Hej Helen :)
Jeg har en dejlig og glad dreng på nu 6 mdr.
Han er altid glad, og han har længe kunne trille fra begge sider, og er begyndt at møve sig frem ved at komme op på knæ og han sidder næsten selv.
Han er meget nysgerrig og følger med i alt omkring sig.
Han har en stille og rolig hverdag, med massere af kærlighed og leg.
Men jeg kan mærke, at jeg er meget i tvivl om det jeg gør er det rigtige, og det er derfor jeg skriver til dig.
Han er ikke fantastisk god til at sove om dagen (han har i en laaaang periode været en powernapper (vågen en time sove en halv osv. dagen igennem) og været rigtig sur og gal når han skulle sove, og umulig at få til at sove videre og nætterne har været et helvede) men det er dog blevet bedre efter han er begyndt at få MME istedet for bryst, og jeg er begyndt at strække ham til 3 lure dagligt i stedet for at lægge ham, hver gang han viste træthedstegn. (Tror måske der bare skulle ske noget nyt nogle gange)
Jeg er i tvivl om hvor meget han skal sove af gangen og hvordan jeg kan få ham til at sove længere lure (han sover mellem 1 time til 1½ max hver gang) og hvor mange gange i løbet af dagen han skal sove samt tidspunktet, derfor kunne jeg godt have brug for en ''daglig plan'' at gå ud fra med putning og kost til en dreng i hans alder.
Vores aftenrytme fungere dog rigtig godt:
Han får kartofler ca. kl 18.00 og dem elsker han.
Ca. kl. 18.45 kommer han i bad og kl 19.30 går vi i soveværelset, hvor vi synger en sang eller to, hvor han efterfølgende får en flaske og falder stort set selv i søvn ca. kl 20.00. Han er vågen igen mellem 1 og 3, hvor han får en flaske og sover videre til 06.30.
Jeg håber det ikke er alt for forvirrende, og at du har et forslag til en daglig rytme.
Hilsen moren, som gerne vil gøre alting rigtigt :)